Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

D. Podpora motivace k učení a vyšší účasti ve vzdělávání

  • Počet položek: 41
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Mnozí žáci se sociálním znevýhodněním pocházejí z prostředí, ve kterém mají jen málo přirozených pracovních a studijních vzorů, v důsledku toho jsou málo motivovaní k učení a často mají také nízkou účast (vyšší absence) ve vzdělávání. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii se proto soustředí na postupy a strategie, které mohou pomoci se zvyšováním přirozené motivace ke vzdělávání (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů zahrnují například tipy pro vytváření motivačních postupů ve standardním vzdělávání, doporučení pro zvyšování motivace žáků při doučování nebo i inspiraci pro takové výukové metody, které zaujmou všechny žáky bez ohledu na potenciální přítomnost jejich speciálních vzdělávacích potřeb.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy

    Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2

    Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem
    Heterogenní kolektiv
    50:02
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi
    Heterogenní kolektiv
    59:09
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    48:42
    Video

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:38:42
    Video

    Začínáme s tandemovou výukou

    Začínáme s tandemovou výukou
    Heterogenní kolektiv
    50:09
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Dospívání v 21. století aneb s čím se potýkají dnešní děti

    Dospívání v 21. století aneb s čím se potýkají dnešní děti
    Heterogenní kolektiv
    1:30:32
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.
    Heterogenní kolektiv
    2:35:26
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.
    Heterogenní kolektiv
    1:54:13
    Video

    Třídnické hodiny

    Třídnické hodiny
    Heterogenní kolektiv
    1:16:12
    Video

    Žáci s náročným chováním a role učitele

    Žáci s náročným chováním a role učitele
    Heterogenní kolektiv
    1:03:14
    Video

    Chyba jako prostředek k učení žáků

    Chyba jako prostředek k učení žáků
    Heterogenní kolektiv
    59:57
    Video

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Jak reflektovat zážitkové aktivity

    Jak reflektovat zážitkové aktivity
    Heterogenní kolektiv
    48:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí

    Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí
    Heterogenní kolektiv
    1:26:58
    Video

    Doučování, které baví

    Doučování, které baví
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)
    Heterogenní kolektiv
    1:39:58
    Video

    Čeština jako druhý jazyk

    Čeština jako druhý jazyk
    Heterogenní kolektiv
    1:37:01
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:01:52
    Video

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:48
    Video

    Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků

    Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků
    Heterogenní kolektiv
    1:12:22
    Video

    Podpora studijní motivace a identity romských žáků

    Podpora studijní motivace a identity romských žáků
    Heterogenní kolektiv
    1:05:14
    Video

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:12:34
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025