Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
D. Podpora motivace k učení a vyšší účasti ve vzdělávání
Mnozí žáci se sociálním znevýhodněním pocházejí z prostředí, ve kterém mají jen málo přirozených pracovních a studijních vzorů, v důsledku toho jsou málo motivovaní k učení a často mají také nízkou účast (vyšší absence) ve vzdělávání. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii se proto soustředí na postupy a strategie, které mohou pomoci se zvyšováním přirozené motivace ke vzdělávání (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů zahrnují například tipy pro vytváření motivačních postupů ve standardním vzdělávání, doporučení pro zvyšování motivace žáků při doučování nebo i inspiraci pro takové výukové metody, které zaujmou všechny žáky bez ohledu na potenciální přítomnost jejich speciálních vzdělávacích potřeb.
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy
Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2
Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

Heterogenní kolektiv
50:02Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

Heterogenní kolektiv
59:09Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
48:42Video
Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:38:42Video
Začínáme s tandemovou výukou

Heterogenní kolektiv
50:09Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
51:16Video
Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

Heterogenní kolektiv
1:08:25Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Dospívání v 21. století aneb s čím se potýkají dnešní děti

Heterogenní kolektiv
1:30:32Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

Heterogenní kolektiv
2:35:26Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

Heterogenní kolektiv
1:54:13Video
Třídnické hodiny

Heterogenní kolektiv
1:16:12Video
Žáci s náročným chováním a role učitele

Heterogenní kolektiv
1:03:14Video
Chyba jako prostředek k učení žáků

Heterogenní kolektiv
59:57Video
Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Jak reflektovat zážitkové aktivity

Heterogenní kolektiv
48:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí

Heterogenní kolektiv
1:26:58Video
Doučování, které baví

Heterogenní kolektiv
Video
Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

Heterogenní kolektiv
1:39:58Video
Čeština jako druhý jazyk

Heterogenní kolektiv
1:37:01Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:01:52Video
Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:48Video
Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků

Heterogenní kolektiv
1:12:22Video
Podpora studijní motivace a identity romských žáků

Heterogenní kolektiv
1:05:14Video
Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:12:34Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37