Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky
Řada žáků se sociálním znevýhodněním nemá – z různých důvodů – přiměřenou podporu ve vzdělávání v domácím prostředí. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii nabízí osvědčené strategie a postupy sloužící k překonávaní bariér vyplývajících z nedostatečné domácí přípravy žáka. Dílčí témata zahrnují pomoc s přípravou žáka mimo vyučování (formou doučování), ale i podporu přímo ve výuce (s pomocí tandemových učitelů), případně s propojením na sociální intervenci v rodině (se zapojením sociálního pedagoga).
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů...
Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
Metodická příručka
Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2
Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

Heterogenní kolektiv
50:02Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

Heterogenní kolektiv
59:09Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy...

Heterogenní kolektiv
48:42Video
Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:38:42Video
Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním...

Heterogenní kolektiv
45:06Video
Začínáme s tandemovou výukou

Heterogenní kolektiv
50:09Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve...

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

Heterogenní kolektiv
1:00:44Video
Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
51:16Video
Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní...

Heterogenní kolektiv
1:08:25Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

Heterogenní kolektiv
1:04:04Video
Obtížná jednání s rodiči

Heterogenní kolektiv
54:58Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

Heterogenní kolektiv
2:35:26Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

Heterogenní kolektiv
1:54:13Video
Chyba jako prostředek k učení žáků

Heterogenní kolektiv
59:57Video
Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

Heterogenní kolektiv
1:03:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Nové závislosti u dětí a dospívajících

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování, které baví

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování češtiny pro ZŠ

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování žáků s OMJ

Heterogenní kolektiv
1:00:35Video
Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

Heterogenní kolektiv
1:39:58Video
Čeština jako druhý jazyk

Heterogenní kolektiv
1:37:01Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve...

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:01:52Video
Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

Heterogenní kolektiv
Video
Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:12:34Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37