Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky

  • Počet položek: 42
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Řada žáků se sociálním znevýhodněním nemá – z různých důvodů – přiměřenou podporu ve vzdělávání v domácím prostředí. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii nabízí osvědčené strategie a postupy sloužící k překonávaní bariér vyplývajících z nedostatečné domácí přípravy žáka. Dílčí témata zahrnují pomoc s přípravou žáka mimo vyučování (formou doučování), ale i podporu přímo ve výuce (s pomocí tandemových učitelů), případně s propojením na sociální intervenci v rodině (se zapojením sociálního pedagoga).
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů...

    Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2

    Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem
    Heterogenní kolektiv
    50:02
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi
    Heterogenní kolektiv
    59:09
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy...

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    48:42
    Video

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:38:42
    Video

    Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním...

    Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    45:06
    Video

    Začínáme s tandemovou výukou

    Začínáme s tandemovou výukou
    Heterogenní kolektiv
    50:09
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve...

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny
    Heterogenní kolektiv
    1:00:44
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní...

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu
    Heterogenní kolektiv
    1:04:04
    Video

    Obtížná jednání s rodiči

    Obtížná jednání s rodiči
    Heterogenní kolektiv
    54:58
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.
    Heterogenní kolektiv
    2:35:26
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.
    Heterogenní kolektiv
    1:54:13
    Video

    Chyba jako prostředek k učení žáků

    Chyba jako prostředek k učení žáků
    Heterogenní kolektiv
    59:57
    Video

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Nové závislosti u dětí a dospívajících

    Nové závislosti u dětí a dospívajících
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování, které baví

    Doučování, které baví
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování češtiny pro ZŠ

    Doučování češtiny pro ZŠ
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování žáků s OMJ

    Doučování žáků s OMJ
    Heterogenní kolektiv
    1:00:35
    Video

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)
    Heterogenní kolektiv
    1:39:58
    Video

    Čeština jako druhý jazyk

    Čeština jako druhý jazyk
    Heterogenní kolektiv
    1:37:01
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve...

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:01:52
    Video

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:12:34
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025

    A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky