Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky

  • Počet položek: 42
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Řada žáků se sociálním znevýhodněním nemá – z různých důvodů – přiměřenou podporu ve vzdělávání v domácím prostředí. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii nabízí osvědčené strategie a postupy sloužící k překonávaní bariér vyplývajících z nedostatečné domácí přípravy žáka. Dílčí témata zahrnují pomoc s přípravou žáka mimo vyučování (formou doučování), ale i podporu přímo ve výuce (s pomocí tandemových učitelů), případně s propojením na sociální intervenci v rodině (se zapojením sociálního pedagoga).
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů všeobecné primární prevence

    Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2

    Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

    Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem
    Heterogenní kolektiv
    50:02
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi
    Heterogenní kolektiv
    59:09
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    48:42
    Video

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:38:42
    Video

    Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním znevýhodněním

    Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    45:06
    Video

    Začínáme s tandemovou výukou

    Začínáme s tandemovou výukou
    Heterogenní kolektiv
    50:09
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny
    Heterogenní kolektiv
    1:00:44
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu
    Heterogenní kolektiv
    1:04:04
    Video

    Obtížná jednání s rodiči

    Obtížná jednání s rodiči
    Heterogenní kolektiv
    54:58
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.
    Heterogenní kolektiv
    2:35:26
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.
    Heterogenní kolektiv
    1:54:13
    Video

    Chyba jako prostředek k učení žáků

    Chyba jako prostředek k učení žáků
    Heterogenní kolektiv
    59:57
    Video

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

    Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Nové závislosti u dětí a dospívajících

    Nové závislosti u dětí a dospívajících
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování, které baví

    Doučování, které baví
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování češtiny pro ZŠ

    Doučování češtiny pro ZŠ
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování žáků s OMJ

    Doučování žáků s OMJ
    Heterogenní kolektiv
    1:00:35
    Video

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)
    Heterogenní kolektiv
    1:39:58
    Video

    Čeština jako druhý jazyk

    Čeština jako druhý jazyk
    Heterogenní kolektiv
    1:37:01
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:01:52
    Video

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:12:34
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025

    A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky