Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
A. Podpora vzdělávání žáků nad rámec běžné výuky
Řada žáků se sociálním znevýhodněním nemá – z různých důvodů – přiměřenou podporu ve vzdělávání v domácím prostředí. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii nabízí osvědčené strategie a postupy sloužící k překonávaní bariér vyplývajících z nedostatečné domácí přípravy žáka. Dílčí témata zahrnují pomoc s přípravou žáka mimo vyučování (formou doučování), ale i podporu přímo ve výuce (s pomocí tandemových učitelů), případně s propojením na sociální intervenci v rodině (se zapojením sociálního pedagoga).
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů všeobecné primární prevence
Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
Metodická příručka
Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2
Metodika „Tandemová výuka: Když 1 + 1 jsou víc než 2“ představuje ucelený manuál pro školy, které chtějí zařadit nebo rozvíjet tandemovou (párovou) výuku ve své praxi. Vychází z konkrétních zkušenost
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Hodnocení výstupů žáků v heterogenní třídě s formativním přístupem

Heterogenní kolektiv
50:02Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

Heterogenní kolektiv
59:09Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
48:42Video
Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:38:42Video
Využití case managementu a facilitace při práci se žáky se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
45:06Video
Začínáme s tandemovou výukou

Heterogenní kolektiv
50:09Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

Heterogenní kolektiv
1:00:44Video
Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
51:16Video
Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

Heterogenní kolektiv
1:08:25Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

Heterogenní kolektiv
1:04:04Video
Obtížná jednání s rodiči

Heterogenní kolektiv
54:58Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

Heterogenní kolektiv
2:35:26Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

Heterogenní kolektiv
1:54:13Video
Chyba jako prostředek k učení žáků

Heterogenní kolektiv
59:57Video
Spolupráce školy s rodiči znevýhodněných žáků a komunitní role školy

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

Heterogenní kolektiv
1:03:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Nové závislosti u dětí a dospívajících

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování, které baví

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování češtiny pro ZŠ

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování žáků s OMJ

Heterogenní kolektiv
1:00:35Video
Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

Heterogenní kolektiv
1:39:58Video
Čeština jako druhý jazyk

Heterogenní kolektiv
1:37:01Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Role asistentů pedagoga ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:01:52Video
Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

Heterogenní kolektiv
Video
Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:12:34Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37