Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

E. Prevence a intervence v oblasti psychických potřeb žáků

  • Počet položek: 36
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Specifickou oblast sociálního znevýhodnění žáků představují bariéry v soustředění na výuku, které vznikají u žáků v důsledku nedostatečného naplnění jejich psychických potřeb. Nabídka vzdělávacích akcí se v této kategorii soustředí jak na osvědčené intervence u žáků s psychickými obtížemi, tak i na oblast prevence psychických problémů spojenou s aktivní podporou wellbeingu (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů se dále věnují například možnostem podpory žáků s některými častějšími projevy psychických obtíží, péči o dušení zdraví žáků nebo možnostem rozvoje bezpečného klimatu v rámci celé školy.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy

    Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů všeobecné primární prevence

    Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.

    Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.
    Heterogenní kolektiv
    46:15
    Video

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?
    Heterogenní kolektiv
    56:28
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?
    Heterogenní kolektiv
    50:49
    Video

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?
    Heterogenní kolektiv
    1:09:45
    Video

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:25
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)

    Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)
    Heterogenní kolektiv
    1:10:12
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky
    Heterogenní kolektiv
    1:10:10
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu
    Heterogenní kolektiv
    1:04:04
    Video

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.
    Heterogenní kolektiv
    1:19:31
    Video

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.
    Heterogenní kolektiv
    1:10:18
    Video

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.
    Heterogenní kolektiv
    1:14:31
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak reflektovat zážitkové aktivity

    Jak reflektovat zážitkové aktivity
    Heterogenní kolektiv
    48:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Nové závislosti u dětí a dospívajících

    Nové závislosti u dětí a dospívajících
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:48
    Video

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:12:34
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Video

    Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů školské všeobecné primární prevence

    Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů školské všeobecné primární prevence
    Heterogenní kolektiv
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025