Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

E. Prevence a intervence v oblasti psychických potřeb žáků

  • Počet položek: 36
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Specifickou oblast sociálního znevýhodnění žáků představují bariéry v soustředění na výuku, které vznikají u žáků v důsledku nedostatečného naplnění jejich psychických potřeb. Nabídka vzdělávacích akcí se v této kategorii soustředí jak na osvědčené intervence u žáků s psychickými obtížemi, tak i na oblast prevence psychických problémů spojenou s aktivní podporou wellbeingu (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů se dále věnují například možnostem podpory žáků s některými častějšími projevy psychických obtíží, péči o dušení zdraví žáků nebo možnostem rozvoje bezpečného klimatu v rámci celé školy.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy

    Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů...

    Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.

    Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.
    Heterogenní kolektiv
    46:15
    Video

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?
    Heterogenní kolektiv
    56:28
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?
    Heterogenní kolektiv
    50:49
    Video

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?
    Heterogenní kolektiv
    1:09:45
    Video

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:25
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)

    Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)
    Heterogenní kolektiv
    1:10:12
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve...

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky
    Heterogenní kolektiv
    1:10:10
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní...

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu
    Heterogenní kolektiv
    1:04:04
    Video

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.
    Heterogenní kolektiv
    1:19:31
    Video

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.
    Heterogenní kolektiv
    1:10:18
    Video

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.
    Heterogenní kolektiv
    1:14:31
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak reflektovat zážitkové aktivity

    Jak reflektovat zážitkové aktivity
    Heterogenní kolektiv
    48:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Nové závislosti u dětí a dospívajících

    Nové závislosti u dětí a dospívajících
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve...

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:48
    Video

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

    Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:12:34
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Video

    Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů...

    Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů školské všeobecné primární prevence
    Heterogenní kolektiv
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025