Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
E. Prevence a intervence v oblasti psychických potřeb žáků
Specifickou oblast sociálního znevýhodnění žáků představují bariéry v soustředění na výuku, které vznikají u žáků v důsledku nedostatečného naplnění jejich psychických potřeb. Nabídka vzdělávacích akcí se v této kategorii soustředí jak na osvědčené intervence u žáků s psychickými obtížemi, tak i na oblast prevence psychických problémů spojenou s aktivní podporou wellbeingu (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů se dále věnují například možnostem podpory žáků s některými častějšími projevy psychických obtíží, péči o dušení zdraví žáků nebo možnostem rozvoje bezpečného klimatu v rámci celé školy.
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy
Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů...
Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.

Heterogenní kolektiv
46:15Video
Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?

Heterogenní kolektiv
56:28Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

Heterogenní kolektiv
50:49Video
Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?

Heterogenní kolektiv
1:09:45Video
Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?

Heterogenní kolektiv
1:04:25Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)

Heterogenní kolektiv
1:10:12Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve...

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky

Heterogenní kolektiv
1:10:10Video
Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
51:16Video
Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní...

Heterogenní kolektiv
1:08:25Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

Heterogenní kolektiv
1:04:04Video
Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

Heterogenní kolektiv
1:19:31Video
Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

Heterogenní kolektiv
1:10:18Video
Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

Heterogenní kolektiv
1:14:31Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

Heterogenní kolektiv
1:03:28Video
Jak reflektovat zážitkové aktivity

Heterogenní kolektiv
48:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Nové závislosti u dětí a dospívajících

Heterogenní kolektiv
Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve...

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:48Video
Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:12:34Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37Video
Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů...

Heterogenní kolektiv
