Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
E. Prevence a intervence v oblasti psychických potřeb žáků
Specifickou oblast sociálního znevýhodnění žáků představují bariéry v soustředění na výuku, které vznikají u žáků v důsledku nedostatečného naplnění jejich psychických potřeb. Nabídka vzdělávacích akcí se v této kategorii soustředí jak na osvědčené intervence u žáků s psychickými obtížemi, tak i na oblast prevence psychických problémů spojenou s aktivní podporou wellbeingu (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata kurzů a webinářů se dále věnují například možnostem podpory žáků s některými častějšími projevy psychických obtíží, péči o dušení zdraví žáků nebo možnostem rozvoje bezpečného klimatu v rámci celé školy.
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy
Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Checklist školské prevence: Kritéria pro posouzení efektivity programů všeobecné primární prevence
Školy dnes čelí široké nabídce preventivních programů, jejichž kvalita se může výrazně lišit. Někdy je složité rozpoznat, které programy jsou pro žáky skutečně přínosné a bezpečné, a které naopak nemu
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Co všechno ovlivňuje duševní zdraví dětí I.

Heterogenní kolektiv
46:15Video
Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?

Heterogenní kolektiv
56:28Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

Heterogenní kolektiv
50:49Video
Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?

Heterogenní kolektiv
1:09:45Video
Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?

Heterogenní kolektiv
1:04:25Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Úzkost, deprese a co dál? (Jak podpořit dítě s duševním onemocněním?)

Heterogenní kolektiv
1:10:12Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky

Heterogenní kolektiv
1:10:10Video
Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
51:16Video
Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

Heterogenní kolektiv
1:08:25Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

Heterogenní kolektiv
1:04:04Video
Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

Heterogenní kolektiv
1:19:31Video
Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

Heterogenní kolektiv
1:10:18Video
Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

Heterogenní kolektiv
1:14:31Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

Heterogenní kolektiv
1:03:28Video
Jak reflektovat zážitkové aktivity

Heterogenní kolektiv
48:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Nové závislosti u dětí a dospívajících

Heterogenní kolektiv
Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:48Video
Mentoring a jeho formy pro podporu žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:12:34Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37Video
Checklist školské prevence – Jak na kritéria pro posouzení efektivity programů školské všeobecné primární prevence

Heterogenní kolektiv
