Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

C. Prevence a intervence v oblasti náročného chování žáků

  • Počet položek: 36
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Jedním ze symptomů sociálního znevýhodnění může být i náročné chování, které u žáka vzniká ze sociálně podmíněných (tj. ne-zdravotních) příčin. Nabídka vzdělávacích akcí se v této kategorii soustředí na možnosti intervencí funkčních při řešení náročného chování žáků, ale i na možnosti prevence vzniku náročného chování (nejen) u žáků se sociálním znevýhodněním. Dílčí témata zahrnují kurzy a webináře zaměřené například na náročné chování žáků spojené s užíváním návykových látek, šikanou, důsledky traumatizujících zkušeností a další.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?

    Emoční první pomoc – jak snížit svůj stres a napětí v pěti krocích?
    Heterogenní kolektiv
    56:28
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Jak podpořit dítě s agresivními projevy chování I.

    Jak podpořit dítě s agresivními projevy chování I.
    Heterogenní kolektiv
    46:40
    Video

    Jak podpořit dítě s poruchami chování I.

    Jak podpořit dítě s poruchami chování I.
    Heterogenní kolektiv
    1:01:05
    Video

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?
    Heterogenní kolektiv
    50:49
    Video

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?

    Jak poznat šikanu ve třídě a co dál?
    Heterogenní kolektiv
    1:09:45
    Video

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?

    Jak ve třídě nastavit pravidla, aby je děti dodržovaly?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:25
    Video

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi

    Organizace výuky v heterogenní třídě aneb třídní management v praxi
    Heterogenní kolektiv
    59:09
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    48:42
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky

    Řešení náročného chování žáků – postupy, kazuistiky
    Heterogenní kolektiv
    1:10:10
    Video

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Školní psycholog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    51:16
    Video

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology

    Třída jako tým – náměty na preventivní práci se třídou nejen pro školní psychology
    Heterogenní kolektiv
    1:08:25
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu

    Péče o duševní zdraví – základní relaxační techniky, odolnost vůči stresu
    Heterogenní kolektiv
    1:04:04
    Video

    Dospívání v 21. století aneb s čím se potýkají dnešní děti

    Dospívání v 21. století aneb s čím se potýkají dnešní děti
    Heterogenní kolektiv
    1:30:32
    Video

    Třídnické hodiny

    Třídnické hodiny
    Heterogenní kolektiv
    1:16:12
    Video

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.
    Heterogenní kolektiv
    1:19:31
    Video

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.
    Heterogenní kolektiv
    1:10:18
    Video

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.
    Heterogenní kolektiv
    1:14:31
    Video

    Jak podpořit dítě ohrožené domácím násilím a syndromem CAN I.

    Jak podpořit dítě ohrožené domácím násilím a syndromem CAN I.
    Heterogenní kolektiv
    1:06:16
    Video

    Žáci s náročným chováním a role učitele

    Žáci s náročným chováním a role učitele
    Heterogenní kolektiv
    1:03:14
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak reflektovat zážitkové aktivity

    Jak reflektovat zážitkové aktivity
    Heterogenní kolektiv
    48:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Nové závislosti u dětí a dospívajících

    Nové závislosti u dětí a dospívajících
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025