Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
B. Podpora žáků při osvojování vyučovacího jazyka
Nedostatečná znalost vyučovacího jazyka představuje pro řadu žáků se sociálním znevýhodněním jednu z hlavních bariér v jejich vzdělávání. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii je zaměřena na rozvoj jazykových kompetencí, a to jak u vícejazyčných žáků (žáků s odlišným mateřským jazykem), tak i u česky mluvících žáků s nízkou úrovní slovní zásoby. Dílčí témata se soustředí například na doučování češtiny i dalších předmětů pro žáky s odlišným mateřským jazykem, na podporu těchto žáků přímo ve výuce, ale třeba i na podporu jazykových kompetencí u romských žáků ad.
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
48:42Video
Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:38:42Video
Začínáme s tandemovou výukou

Heterogenní kolektiv
50:09Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

Heterogenní kolektiv
1:00:44Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

Heterogenní kolektiv
2:35:26Video
Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

Heterogenní kolektiv
1:54:13Video
Chyba jako prostředek k učení žáků

Heterogenní kolektiv
59:57Video
Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

Heterogenní kolektiv
Video
Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

Heterogenní kolektiv
1:26:08Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí

Heterogenní kolektiv
1:26:58Video
Doučování češtiny pro ZŠ

Heterogenní kolektiv
Video
Doučování žáků s OMJ

Heterogenní kolektiv
1:00:35Video
Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

Heterogenní kolektiv
1:39:58Video
Čeština jako druhý jazyk

Heterogenní kolektiv
1:37:01Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků

Heterogenní kolektiv
1:12:22Video
Podpora studijní motivace a identity romských žáků

Heterogenní kolektiv
1:05:14Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37