Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

B. Podpora žáků při osvojování vyučovacího jazyka

  • Počet položek: 27
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Nedostatečná znalost vyučovacího jazyka představuje pro řadu žáků se sociálním znevýhodněním jednu z hlavních bariér v jejich vzdělávání. Nabídka vzdělávacích akcí v této kategorii je zaměřena na rozvoj jazykových kompetencí, a to jak u vícejazyčných žáků (žáků s odlišným mateřským jazykem), tak i u česky mluvících žáků s nízkou úrovní slovní zásoby. Dílčí témata se soustředí například na doučování češtiny i dalších předmětů pro žáky s odlišným mateřským jazykem, na podporu těchto žáků přímo ve výuce, ale třeba i na podporu jazykových kompetencí u romských žáků ad.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)

    Speciální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním – možnosti a formy pedagogické intervence (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    48:42
    Video

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním

    Tandemová výuka jako prostředek podpory žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:38:42
    Video

    Začínáme s tandemovou výukou

    Začínáme s tandemovou výukou
    Heterogenní kolektiv
    50:09
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny

    Jak podpořit žáky s nedostatečnou znalostí češtiny
    Heterogenní kolektiv
    1:00:44
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady I.
    Heterogenní kolektiv
    2:35:26
    Video

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.

    Diferenciace výuky v tandemu s praktickými příklady II.
    Heterogenní kolektiv
    1:54:13
    Video

    Chyba jako prostředek k učení žáků

    Chyba jako prostředek k učení žáků
    Heterogenní kolektiv
    59:57
    Video

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků

    Význam neformálního vzdělávání v podpoře sociálně znevýhodněných žáků
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě

    Jak dobře nastavit žetonový systém ve třídě
    Heterogenní kolektiv
    1:26:08
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí

    Romská literatura jako příležitost k růstu všech dětí
    Heterogenní kolektiv
    1:26:58
    Video

    Doučování češtiny pro ZŠ

    Doučování češtiny pro ZŠ
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Doučování žáků s OMJ

    Doučování žáků s OMJ
    Heterogenní kolektiv
    1:00:35
    Video

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)

    Podpora žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (s OMJ)
    Heterogenní kolektiv
    1:39:58
    Video

    Čeština jako druhý jazyk

    Čeština jako druhý jazyk
    Heterogenní kolektiv
    1:37:01
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků

    Význam etnické příslušnosti při úspěšném vzdělávání romských žáků
    Heterogenní kolektiv
    1:12:22
    Video

    Podpora studijní motivace a identity romských žáků

    Podpora studijní motivace a identity romských žáků
    Heterogenní kolektiv
    1:05:14
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025