Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání

F. Podpora žáků v oblasti fyzických/materiálních potřeb

  • Počet položek: 23
  • Navazuje na jiný balíček
  • Zdarma
  • Část bariér, které se vyskytují ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, je spojena s chudobou jejich rodin – s chudobou, v jejímž důsledku rodina nemůže naplnit všechny fyzické nebo materiální potřeby ve vzdělávání dítěte. Nabídka vzdělávacích akcí se proto v této kategorii soustředí na postupy, kterými může škola (nebo se školou spolupracující instituce) kompenzovat některé problémy související se socioekonomickým znevýhodněním žáků a jejich rodin. Dílčí témata kurzů a webinářů zahrnují například tipy na zajištění pomůcek pro žáky, doporučení pro spolupráci s neziskovými organizacemi nebo aktivity pro rozvoj komunitní role školy.
    Metodická příručka

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole

    Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy

    Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
    Metodická příručka

    Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi

    Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
    Heterogenní kolektiv
    Metodická příručka

    Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole

    Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
    Video

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

    Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)
    Heterogenní kolektiv
    1:17:03
    Video

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

    Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem
    Heterogenní kolektiv
    1:14:44
    Video

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

    Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?
    Heterogenní kolektiv
    50:49
    Video

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

    Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)
    Heterogenní kolektiv
    47:06
    Video

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

    Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole
    Heterogenní kolektiv
    53:14
    Video

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

    Jak na funkční školní poradenské pracoviště?
    Heterogenní kolektiv
    1:04:47
    Video

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

    Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.
    Heterogenní kolektiv
    1:19:31
    Video

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

    Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.
    Heterogenní kolektiv
    1:10:18
    Video

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

    Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.
    Heterogenní kolektiv
    1:14:31
    Video

    Jak podpořit dítě ohrožené domácím násilím a syndromem CAN I.

    Jak podpořit dítě ohrožené domácím násilím a syndromem CAN I.
    Heterogenní kolektiv
    1:06:16
    Video

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

    Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod
    Heterogenní kolektiv
    1:04:57
    Video

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

    Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit
    Heterogenní kolektiv
    1:03:28
    Video

    Jak reflektovat zážitkové aktivity

    Jak reflektovat zážitkové aktivity
    Heterogenní kolektiv
    48:28
    Video

    Jak vést případové konference

    Jak vést případové konference
    Heterogenní kolektiv
    1:07:03
    Video

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

    Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy
    Heterogenní kolektiv
    1:30:19
    Video

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:21
    Video

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

    Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním
    Heterogenní kolektiv
    1:15:48
    Video

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

    Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga
    Heterogenní kolektiv
    Video

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

    Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže
    Heterogenní kolektiv
    1:17:37
    Prohlédnout celou nabídku
    npi
    Next generation EU

    Národní pedagogický institut České republiky © 2025