Balíček
Akademie rovných příležitostí ve vzdělávání
F. Podpora žáků v oblasti fyzických/materiálních potřeb
Část bariér, které se vyskytují ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, je spojena s chudobou jejich rodin – s chudobou, v jejímž důsledku rodina nemůže naplnit všechny fyzické nebo materiální potřeby ve vzdělávání dítěte. Nabídka vzdělávacích akcí se proto v této kategorii soustředí na postupy, kterými může škola (nebo se školou spolupracující instituce) kompenzovat některé problémy související se socioekonomickým znevýhodněním žáků a jejich rodin. Dílčí témata kurzů a webinářů zahrnují například tipy na zajištění pomůcek pro žáky, doporučení pro spolupráci s neziskovými organizacemi nebo aktivity pro rozvoj komunitní role školy.
Metodická příručka
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním v základní škole
Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin. Mezi hlavní záměr
Metodická příručka
Snídaňové kluby: Metodická příručka pro základní školy
Národní pedagogický institut (NPI) nyní přichází s druhým, doplněným vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět a efektivně spravovat. Nová verze př
Metodická příručka
Tři školy, tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi
Publikace Tři školy – tři příběhy: Role sociálního pedagoga v praxi přináší souhrn poznatků ilustrovaných na příkladech tří sociálních pedagožek působících v odlišných školních prostředích a ukazuje,
Metodická příručka
Volnočasové kluby jako bezpečné místo ve škole
Jak umožnit žákyním a žákům smysluplně a bezpečně trávit volný čas a dát jim prostor pro seberealizaci? Jednou z možností je volnočasový „otevřený“ klub – prostor přímo ve škole, který je přístupný vš
Video
Adaptační koordinátor a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní seminář)

Heterogenní kolektiv
1:17:03Video
Identifikace žáků se sociálním znevýhodněním – práce s posuzovacím schématem

Heterogenní kolektiv
1:14:44Video
Jak podpořit dítě v obtížné životní situaci?

Heterogenní kolektiv
50:49Video
Sociální pedagog a žáci se sociálním znevýhodněním (úvodní webinář)

Heterogenní kolektiv
47:06Video
Jak může sociální pedagog pomoct škole aneb implementace sociálního pedagoga ve škole

Heterogenní kolektiv
53:14Video
Jak na funkční školní poradenské pracoviště?

Heterogenní kolektiv
1:04:47Video
Jak podpořit dítě, které se sebepoškozuje I.

Heterogenní kolektiv
1:19:31Video
Novinky v oblasti užívání psychotropních látek ve škole I.

Heterogenní kolektiv
1:10:18Video
Jak podpořit dítě s poruchou příjmu potravy I.

Heterogenní kolektiv
1:14:31Video
Jak podpořit dítě ohrožené domácím násilím a syndromem CAN I.

Heterogenní kolektiv
1:06:16Video
Motivace dětí: úvod do behaviorálních a koučovacích metod

Heterogenní kolektiv
1:04:57Video
Koncept wellbeingu v kontextu zážitkových a volnočasových aktivit

Heterogenní kolektiv
1:03:28Video
Jak reflektovat zážitkové aktivity

Heterogenní kolektiv
48:28Video
Jak vést případové konference

Heterogenní kolektiv
1:07:03Video
Podpora wellbeingu a bezpečného klimatu školy a třídy

Heterogenní kolektiv
1:30:19Video
Role sociálního pedagoga a dalších školních poradenských pracovníků ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:21Video
Podpora školního stravování u žáků se sociálním znevýhodněním

Heterogenní kolektiv
1:15:48Video
Práce s rodinou žáka a vymezení hranic při působení sociálního pedagoga

Heterogenní kolektiv
Video
Videohry jako nedílná součást života dětí a mládeže

Heterogenní kolektiv
1:17:37